lördag 29 maj 2010

flytt i goda vänners lag...


Det är grymt skönt att ha vänner som har armar. Inget ont om de som inte har, men man får lättare hjälp med flyttande.. Idag har fem goda själar hjälpt mig ned med alla kassar, påsar ikeakassar o dyl, samt alla lådor - 20-25 tycken - in i bilar och släp som jag lånat ihop och sen kört ut det hela till shuregard. Väl där har vi lastat allt på vagnar och upp genom en hiss till mitt förråd jag hyrt över sommaren.

Nu är min lägenhet ekande. Det är bara själva möblerna kvar och dem ska jag och två vänner släpa till samma förråd imon. Så inatt blir sista natten i min egen säng på över två månader. Jag kommer sakna min tempurmadrass. Men det ska bli skönt att få stället tömt och kunna åka härifrån.

Nu ska jag duscha av mig flytt-svetten och cykla genom regnet mot en lagad middag och goda vänner. Inte ett fel sätt att spendera min näst sista kväll - min sista lördag - som Uppsala bo.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar