lördag 1 maj 2010

Ojojoj


Den sista veckan har varit allt i ett kan man säga.

Magnus kom hit i tisdags. Sen vart det spexplanerning i skolan inför avslutningsspexet, middag med en Gudmor och en astronom, hämta spexkläder runtomkring i stan, mer lektioner, föräldrar och sen kom valborg.

På tillbördeligt sätt innehöll valborg först forsränningen i fyrisån, sen sillunch hos goda vänner med visor jag inte kunde texterna på, promenader genom en full stad (på mer än ett sätt..). Sen var det mösspåtagningar i plural och champange. Sen var det ett snabbt ombyte innan det var dags för valborgsbal på slottet med allmänna sången och min karl. En laxpaté och lite lamracks senare dansade vi tills vi tog en taxi hem. Kvällen avslutades med hot shots 2 och en mosbricka från statoil.

Idag, första maj, har jag vandrat omkring och guidat familj och vänner i domkyrkan i över två timmar. Jag hade nästan glömt av hur kul det är att guida där, jag mins så många detaljer och anekdoter att jag lätt kunnat fortsätta minst två timmar till utan problem...

Kvällen ikväll spenderades på Peppar Peppar, som måste va en av Uppsalas bästa restauranger. Maten var fantastiskt god, vi njöt allihop så mycket att man blev ambivalent i frågan om vart gräset var grönast. från chevré till oxfilé med tryffel till mjölkchokladbrulé och kaffe. Plus att sällskapet, musiken och stolarna var bekväma och trevliga. En lugn och trivsam kväll, starkt rekommenderat.

Nu är klockan över 23 och jag ska jobba imorgon så det börjar bli dags att avsluta dagen och påbörja natten.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar