Danish mother seaking - har blivit ett koncept på bara en vecka.
Det dök upp ett videoklipp på y-tube där en ung kvinna sitter med ett barn i famnen - lilla august Hon berättar att hon söker efter barnet pappa och berättar avd hon mins från kvällen då de sågs för 1 och 1/2 år sen.
På en vecka hade filmen spridit till över en miljon träffar. Folk skickar vidare över hela världen med andra ord.
Då dyker det upp en film då en man svarar att det är han som är pappan - men det är inte en verklig film utan ett företag som på det sättet riktar kritik mot filmen som de tror är fejk.
Vilket den också var. Enligt DN var det i söndags som VisitDenmark - en dansk turist firma - "tog på sig ansvaret" och berättade att det hela var ett sätt att locka fler turister till danmark. Mamman i filmklippet är en skådespelerska.
Nu vimlar det av filmer - från företag som "vill hjälpa" till, till August i 35 års ålder, till diverse män som påstår sig vara pappan och så vidare.
Den stora frågan är väl
- nu när filmen väl fått en massa uppmärksamhet världen över - funkar det?
Funkar det att lura folk till sympati och sen när de insett att de är lurade
- så ska de känna ens tor längtan efter att åka till danmark?
Och att dessutom marknadsföra sig (det verkar vara syftet) som ett land där unga inhemska kvinnor har one-night-stands med turister. Och om nu det skulle vara lockande för någon - så slutar det ju inte där heller utan hon letar efter honom. Och sen att hon inte gjorde det med en gång utan efter 1 1/2 år...
Mycket som är märkligt med sättet de väljer att porträttera danmark här..
Men som sagt - Funkar det?
0 kommentarer:
Skicka en kommentar