måndag 27 april 2009

en till måndag...

Idag har också varit en rätt händelselös dag. Jag har pluggat. Igår jobbadejga och pluggade men mer än så är det inte. Jag börjar dock närma mig slutet på idiotatuderandet. Hoppas jag. Det förutsätter att jag fixar muntan. Vilket jag gör om jag bara kan lugna ned mig. Märkligt att jag fortfarande efter 4 års universitetsstudier och innan det hela livet i skolan, blir nervös på ett sätt som gör att jag glömmer en massa jag egentligen vet. Man kan tro att det går att träna bort sånt. Men icke. Nervositet vid scenframträdnden och predikningar och sånt har jag inget problem med längre, det är het under kontroll. Inte för att det försvunnit, men jag kan helt och totalt kontrollera det. Men när det kommer till muntor och opponeringar och sånt, då blir jag helt blank ganska ofta. Så det gäller verkligen att professorn ställer rätt frågor, så det itne låser sig för mig. Då är det kört,och jag måste göra om det här över sommaren.. Och nog gör att jag tycker om historia och nästan är lite förälskad i kyrkohistoria, så vore det fint att få va ledig de få lediga veckorna jag verkligen har ledigt i sommar. Eller få veckor, jag ahr typ 3 veckor ledigt, inte fy skam. 

en sak til har jag iofs gjort idag - Linnea hjälpte mig lite med att sy till min blå balklänning så det sitter bättre. Trevligt problem när man får bättra på sina redan fina kläder, och att det blir ännu bättre efteråt. Så nu blir jag fin på valborg. Ska nog gå på släppet - dansbiten - på balen på slottet. (nån som vill följa, så säg till?!)

Nu ska jag se till att äta nåt innan jag ska repetera lite mer kyrkohistoria, innan jag blir för trött och deckar framför teven. Eller fastnar i dagens fundering väckt på praktik kursens lektion idag i systematisk teologi - ifall Luthers två rgemtes lära egentligen tar hänsyn till ont och gott, eller bara rätt och fel - och vilket det borde vara. Och ifall Luther var konsekventetiker i alla lägen eller bara ibland... Sånt vi teologstudenter fudnerar på under våra lediga stunder. 

det blir nog bra med lite ledigt i sommar som sagt... 

1 kommentarer:

Karin S sa...

Jag kommer vara där! Är med på middagen dock så vi ses på släppet. Kul!!!

Skicka en kommentar