lördag 25 april 2009

en lördag

Ytterligare en lång dag senare. Jag vaknade tidigt och tog mig till domkyrkan och jobbet. Gick tidigare än jag behövde frö jag tänkte plugga en stund innan jobbet. Men tji fick jag. först var jag utelåst en timme innan jag hittade en olåst dörr - och sen fanns inte rätt nycklar jag behövde för att kunna komma åt kassa och grejer - så då fick jag jaga vaktmästare och springa med nycklar en stund och sen var det ingen tid kvar. 

Å andra sidan var det inte världen mest stressiga dag så jag han 20-30 sidor under dagen ändå. Snart klar nu, men att läsa igenom kyrhistorieböckerna. Det var en hel del turister idag dock. Märkligt att de kommer så tidigt kan jag tycka. 

Sen kom några Norbergare och en cissi (!!) och hämtade mig så gick vi och fikade på storken. det är ett mycket trevligt cafe måste jag säga. Ett av favoriterna här i stan minst sagt. Jag åt middag - en broccolipaj som var helt grymt god och så pratade vi om gamla vänner och uppdaterade varnadra endel. En fin stund. 

Nu har jag hamnat hemma där jag planterat pelagoner i min blomlåda på balkongen. Jag är mycket nöjd. det är trevligt för man ser min balkonglåda från typ halva andra änden av kantorsgatan, det vill säga en bit. Och nu är det röd blommor i den så det ser dessutom vackert ut. Ska försöka ta ett kort och lägga upp så ni får se. Jag har en mycket liten men fin balkong är det jag försöker berätta.

Jag har också organiserat om lite i nån garderob/linneskåp och köpt lådor för förvaring under min säng och i dem lagt en ärvd vacker service och en massa dukar och tyger och sånt. Typ glöggmuggar och judukar och en saree och annat man inte använder varje vecka ligger nu inte längre i skåpen jag öppnar varje dag. 
Och så håller jag på att måla om en ram. Funderar fortfarande på vad jag ska ha i den dock. Den ska va i köket - men om jag ska ha lite fina gamla reklamskyltar eller slitna gulnade noter... får se vilket humör jag är på när färgen torkat. 
Det är alltså det jag gör just i detta ögonblick. Ser på när färgen torkar. Förvånansvärt avslappnande. Det kan man behöva efter en mycket lång dag. Mycket lång vecka. Se på lite färg. Nu ska jag ta kort på mina blommor...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar