onsdag 29 april 2009

kvalborgsdagen

Idag har varit en märklig dag. Lite manodeppresiv. Alltså, de bitar som vart travliga och bra har vart mycket travliga och bra, och de bitar som inte vart bra har sugit stenhårt. Som att jag hade punka på cyckeln i morse och nästan kom sent till min tenta. Helt andfådd och svettig när jag väl kom fram. Inte ultimat. Men sen klarade jag tentan ändå och det var dessutom trevligt, alltså lite bättre än väntat. Sen råkade jag gå in på williams för lite indisk-brittisk pub mat till lunch - endel var kass men oj va chaitet smakade precis som det skulle. Sen gick jag lite på stan och jag hittade allt jag behövde, plus en liten fin väska som passar perfekt i frågen och stilen till en av mina finklänningar som jag aldrig vet vilken väska jag ska ha till... ett väldigt kvinnligt problem, men ändå, det blev väldigt bra. Plus att väskan då också var på mer än halva priset... Sen hjälpte jag till och köra några vänners bil till verkstan för att byta däck - det tog så lång tid att jag inte han hämta ut min cykel (lämnde in den för punkan och lite annat) och då visade det sig att de inte har öppet över helgen så nu får jag inte tillbaka den förens på måndag. Vilket är mindre bra. Men då kunde jag låna anna-livs cykel, så det blev ju bra ändå. Ja, sådär har dan fortsatt. 

Nu är klockan snart 8 och jag funderar på om jag ska stanna hemma och ta det lite lugnt, eller om jag ska ge mig ut igen. Det blir nog inne en stund, är ganska trött. Det är en ansträngning att ha tentor, och den här var jobbig. Men nu när jag är klar och inte behöver trycka in mer i huvet idag utan kan slappna av, då slappnar liksom hela jag av och då blir man trött. Så det kanske är dags att se på twilightfilmen som kom igår. (Jag tackar cdon som ger mig en massa bra erbjudanden genom att jag läser igenom alla deras miljoner mail... ) Och kanske ska jag steka en liten hamburgare åt mig till middag. Inte helt fel. 

Nu var reklamen, "friends" is back on. Dags att sluta skriva... 


0 kommentarer:

Skicka en kommentar