torsdag 30 april 2009

jag trodde fel

När jag trodde att kvällen närmade sig sitt slut förut. Jag var trött och då händer det att man tar fel. En stund efter att jag kommit hem ifrån mina äventyr under dagen, städat lite, lagat lite mat, fixat och plockat och annat viktigt hemma däckade jag framför teven... Men då ringde telefonen och anna lyckades övertala mig att ta mig ned mot stan. (I ärlighetens namn var klockan tio och jag kände att det kanske var dåligt tentafirat av mig att somna då, så hon behövde inte argumentera särdeles länge)Så jag reste mig, tog på mig jackan och ned mot staden begav jag mig. V-dala hade en bänk där jag blev sittandes i en timme eller två och talade med diverse trevliga människor. Sen kom vi på att dansa är trevligt och kvällen fortsatte i den stilen. Kvällen fick lite extra charm när jag kändis-spottade min favorit lokalpoet. Vi prövade på ett halvt dussin dansgolv och vi slutade inte förens anna blev nära vän med en trottoarkant och sista stället vi ville gå in på redan hade stängt... Klockan är två och jag har kvalborgat under månskäran. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar