onsdag 22 april 2009

hyllning till florén

Mumien på teve just nu. Tryck alltså inte på kanal 6 för det är en dålig film. Hur de kan ha finansierat mer än en uppföljare till den är och förblir ett mysterium. 

Men det var inte därför jag skulle skriva nu - det här är ett hyllningsinlägg till Florén, denna ljuvliga man som lätt ochenkelt nickar in 1-0 segermålet till elfsborg ikväll mot malfö. Eller smurfarna som vi kallar dem. Det var en match som elfsborg dominerade även om taco-anders fick va lite väl långt fram kan jag tycka. Men som sagt, det gick ju bra ändå. 


Mr Florén

två saker.
ett: jag stör mig så gräsligt på kommentatorerna. Det ska alltid tjatas om Borås arenas plastgräs i varenda liten vändning. Så for nån går i backen är det gräsets fel. Som att det var gräsets förtjänst att malmö förlorade ikväll och inte spelarna... störande att de inte ger sig. Det är ju inte som att gräset är nytt längre ens en gång. Första säsongen kan det väl va förståligt, men nu? naaa... hitta nåt nytt o klaga på om ni måste säger jag.

Två: Vad är det med sista minuterna och elfsborg som inte går ihop? Vi spelar oftast bra om än lite sporadiska förvirrade minuter och blir lite långsamma ibland fram till 70 minuter strecket ungefär. Där nånstans gör man ett fint byte så det blir lite fart offensivt och det brukar hjälpa. Men sen kommer de sista minuterna. Sista kvarten. Idag var väl ett typexempel. Spelarna blir stressade, missar passar, klarar inte att bryta, nästan inget bollinnehav, schablar sig hela tiden och vet inte alls vart de har varandra. Nog för att det blir spännande fotboll och att jag får värdens hjärtklappning, men vi kan bättre än så. Vi borde kunna bättre än så... Kan ingen förklara för mig?  

(hade jag vart piggare hade det blivit en liten hyllningsdikt till florén också, men jag är för trött så jag säger bara:)

heja di gule - frammåt för seger!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar