onsdag 29 juli 2009

idag



Mitt eftermiddagsfika. Visst ser det trevligt ut? Det var det. Annars har jag gjort saker som att gå igenom mina kort på datorn och välja ut de bästa som ska bli till papperskort om nåra veckor när jag fått lite lön från stiftet för praktiken. Det blir trevligt. 
sen har jag också gått igenom alla recept jag rivit ut ur tidningar, iallafall ett i veckan, sen jag flyttade hit. Jag sorterade och klistrade fast på papper under rubriker och imon ska jag inhandla en fin pärm att ha dem i. 
Jag blir lugn av att organisera. Det får mig att känna kontroll över mitt eget liv. Även om det jag kontrollerar i praktiken är en handfull papper med recept... Jag som numera övar på att hänge mig lite mer åt  mina känslor uppskattar försöket idag. (ber om ursäkt för att jag nästan benämnde mig själv i tredje person. Inte ett sätt att uttrycka sig som jag uppskattar.) 
Nu ska jag fortsätta med det genom att ge efter för känslan i maggropen och ordna fram lite kvällsmat... 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar