fredag 31 juli 2009

träning och helg...

Ett hårt och långt träningspass senare är jag rätt slut. Sitter här och eftersvettas. Första träningen efter uppehåll, även om det bara är några veckors uppehåll, är alltid jobbigt. Jag vet inte om det är ovana för musklerna - i så fall är de väldigt glömska - eller om det sitter mer i huvet, jobbigt är det oavsett. 
Sen har träning en tendens att göra små skador som man nästan trott läkt att göra ont igen. Det skadar nog inte, men ont gör det så jag kommer nog sitta ganska still resten av kvällen. 

Känns fint att ha den jobbigaste av träningar på ett tag bakom mig, och ha en helt giltig och riktig anledning till att spara tvätten till när jag kommit tillbaka från helgen strapatser. Det vankas bröllop i Borås trakten. Själva vigseln och festen ska bli grymt kul, och dessutom får jag träffa lite kusiner och senare till söndag frukost delar av min familj. Kanske hela. Om de orkar upp på morgonen... 

Nu mat. Broccoli eller gröt? Livets stora frågor...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar