söndag 19 juli 2009

We meet again...

Nu är jag tillbaka i civilisationen. Eller i borås iallafall. 

Dagarna i stugan var rätt fina. Det var ebsök hela tiden - släktingar och en emilie, inte så illa. 
I lördags hade vi en perfekt dag nsätan. Vi tog båten ut till vasaholmarna utanför islandsberg och tittade på den obrutna horistonten och solade, badade i otroligt klart saltvatten, hade picnic och fotade en hel del. Det avr en sån där sommardag som man drömmer om när man frysr på vintern. 
Annars har det regnat endel. Men det räcker med en sån dag per sommar. Tror jag. Det känns så nu iallafall, som att jag haft min sommar. När jag lagt in bilderna och sållat en del ska jag lägga ut några så ni får se hur vacker västkusten är i all sin glans. 

Nu är jag tillbaka i borås och ikväll ska jag predika i korskyrkan. Det ska bli kul. Jag sitter as we speak och lägger sista tankarna och toucharna på formuleringarna. Det kommer handla om vad som döljer sig bakom det liv vi lever. Vad som driver oss ungefär. Och om vi vill att det skall vara Jesus, hur man gör för att det ska bli så. Och lite förebilder i bibeln på området. Jag publicerar den säkert här efteråt så kan ni läsa hela.. 
Nu tillbaka till arbetet..




0 kommentarer:

Skicka en kommentar