måndag 6 juli 2009

jobb

jobbet idag har varit mycket lugnt.

Här är butiken i jul-skrud, men bakom den disken står jag....

Jag har suttit på min stol och sålt vykort till ryska turister, tjatat med vaktmästarna, funderat på om dte avr katarina jagelonicas bror eller far som hette sigismund den äldre (ska ta reda på hur det hänger ihop i mon tänkte jag), läst på lite om alfred pictor eftersom vi numera får säga att målningarna i ett av koren är gjorda av honom. Jag tycker dock inte så mycket om det koret för målningarna är så mkt restaurerade att de lika gärna kunde vara målade på 1800talet. Lite synd tycker jag.


Nu funderar jag på att köpa mig en sallad på stan och sen gå på bio. Kan va så att jag ebhöver lite förströelse. Och jag har velat se terminator på bio, tror den blir bättre på bio än på dvd - det är så myecket effekter och grejer så det tar sig nog bättre ut ju större skärm man ser det på. Men, ja, idag eller senare i veckan...Nu är iallafall kassan räknad och jag kan gå härifrån. Alltid en trevlig stund på jobbet, trots faktumet att jobbet är trevligt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar