onsdag 27 maj 2009

hijazz




Varje onsdag har hijazz - den där klubben i stationshuset - en sorts scen för mindre kända band. Helst uppsala folk om jag förstått rätt. Ikväll var det några vänners vänners - som jag träffat tillräckligt många gånger för att snart kalla mina vänner också, eller iallafall bekanta, som intog scenen. Last New Year. De hade en riktig pärla bland sina verk - den om de svarta kråkorna för er som var där - och en pärla som inte var riktigt lika glänsande men ändå - den när martin fick avsluta själv på elverktyget han spelade på. 
En verkligt bra, en nästan riktigt bra och resten bra = en god kväll. 



från deras myspace-sida...

Jag blir väldigt sugen på att stå på scen och sjunga. Det är en känsla jag saknar - att få utnyttja rösten och anstränga mig lite. att få hålla i en mikrofon och veta vad jag gör (och sjung annat än pslamer...). Jag skulle nästan vilja få chansen att spela mina egna små visor nån gång. Men det kräver tillfälle, en hel del mod från min sida och några att spela med. Kanske i en avlägsen framtid.... 


0 kommentarer:

Skicka en kommentar