söndag 10 maj 2009

många

Jag har fått höra de senaste två veckorna att det är endel som läser min blogg. Det är trevligt å veta. Jag har statistiken, och bara den är förvånande, men det är också lite småkul när man får höra vad ni tycker om vad jag säger. Att kommentera i bloggar är sådär kul, det gör mig inget att det inte är så många kommentarer skrivna. Men det är trevligt att få höra dem. 

Men seriöst, det är nästan 300 pers som vart inne och läst senare månaden. Varje vecka är över 100 personer inne. Det är rätt många. Nästan skrämmande. 

Det lustiga är ju att jag skriver egentligen för min egen skull. Jag övar på min stavning och skrivande och sånt för min dyslexis skull. Förr har jag alltid skrivit dagbok av nåt slag (för hand och på datorn), men man tröttnar på att skriva till sig själv. I bloggen kan jag skriva till nån annan, och det är lättare då. Som en monolog mer än som att prata med sig själv.  

Och nu när jag vet att folk läser, att ni läser, blir det än lättare. Jag har en målgrupp, även om jag bara vet vilka endel utav er är... Och de som talat med mig om det här har gjort det för att de reagerat på nåt jag skrivit. Dessutom vet jag sen folk börjat prata med mig om saker jag skrivit, att ni lyssnar också. Det är trevligt att veta. Lite skrämmande det med, men trevligt. 

Så, trevligt att ni vill läsa vad jag har att skriva. 


0 kommentarer:

Skicka en kommentar