onsdag 20 maj 2009

"Kalifornia"




Jag har nu sett en film, för att distrahera mig själv. "Kalifornia" med ett gäng bra skådespelare - Mr Brad. Micheller Forbes - hon har vart med i ett gäng teveserier ala lost, boston legal osv (hon är ingen favorit, men jag har inga vettiga skäl för det...) David Duchovny som är Den manliga genten Mulder i arkiv x och Juliette Lewis som gjort ett gäng filmer. Jag kände igen henne ifrån natural born killers och från dusk till dawn och starsky and hutch. 

Filmen var som en tarantino i stilen. Våldsam på det där dammigt smutsiga viset. Storyn var egentligen lite spännande, om än förutsägbar, att mannen som åker runt och undersöker kända mordplatser plockar med sig folk han inte känner i bilen - ja vad tror ni ska hända. Men de gjorde det ändå bra, för även om man visste vad som väntade höll den mitt intresse uppe, och det nästan enbart på grund av karaktärerna. De var simpla och shablonartade, precis som filmen, men de reagerade som riktigt folk på det som hände. Vilket gör att filmen bars av skådespelarna. Nästan fullständigt. 


Måste säga att Mr Brad gör en gigantisk rollprestation. Han är bäst i snatch, fightclub och smith filmen men sen som nummer fyra är i den där stonerrollen när han ligger på en soffa och mumlar och typ luktar illa bara (gissa filmen???), men jag tror jag har en ny fjärdeplats. 

Kalifornia är en film utan Kalifornia, men en bra thriller nån dag man är sugen på en enkel thriller film. 3 av 5 rattmuffar (den fick en extra på grund av karaktärerna och att ja, det var en dag jag var sugen på en enkel thriller film. )

0 kommentarer:

Skicka en kommentar