fredag 15 maj 2009

sound track


Nu har jag varit på teater igen. Jag har alltid lockats av det som inte är helt verkligt utan speglar nån sorts inre verklighet, och det är vad teater är för mig. Idag var det dock en sorts yttre verklighet hos andra mänskor som teatern speglade. Uppsala spred ryktet och samlade in musik minnen bland lokalbefolkningen, valde ut favoriterna och gjorde teater av det. En antologi av ett gängs musikminnen med känslor och fantastiska situationer i varenda en. Strömstedt spelade en hit på scenen och samma ensamble som jag igår såg i ett dramatiskt seriöst allvarligt samhälls och i det närmaste religionskritiska dramat knutby spelade idag de mest häpnadsväckande karaktärerna. Åsa från igår var sexig polis och "camilla" gjorde en fantastisk scen med "flan"vägg bakom sig. En sån där man kan sätta fast bilder och skyltar på, lite som kardborre fast utan ljudet (fick ni en garden state flashback nu får ni extrapoäng!!) Musiken var blandad men jag kände igen det mesta. Det var otroligt roligt - alltså sound track of your life var det vi såg. 

Har ni inget att göra imorgon, åk till uppsala och titta på den! Det var en mycket bra kväll! Jag är mycket glad att jag har familjen jonsson som tar med mig på sånt. 

Nu ska jag nåt och sen sova. Den här veckans soundtrack har varit debussy...i piano....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar