fredag 29 maj 2009

sommaravslutning

Sommaravslutning på johannelund. Det kändes som att jag gick på högstadiet igen. Regression. Sjöng i en liten ensemble (min klass, vi är bara 8 stycken), spelade flöjt, vi sjöng psalmer och tackade avgående lärare och rektor och det hölls tal, åts tårta och dracks kaffe och till råga på allt har jag klänning på mig. Sommaravslutning. 

Det är en känsla i maggropen på just sommaravslutningar. Även om jag inte direkt har ledigt är det en förväntan på sommarn. Funderar på om det enbart är rester från forna tiders sommaravslutningar då man faktiskt hade en oändlig ledigt tid framför sig av bad och sol och ledigt från allt vettigt och för min del hägrade espevik (farmors stuga). Det är ett vackert ställe där jag inte varit på länge. 
Eller om det är så att den där känslan faktiskt har lite grund i min värld nu också. Jag ska ju ändå ge mig ut på lite äventyr - aldrig vart i boden förut tex. Kanske så att jag inte är så förväntansfull, men jag ser ändå fram emot det. Om inte annat för att jag får göra nåt annat än sitta instängd på diverse bibliotek med näsan i tunga böcker. 

I vilket fall, nu måste jag packa och laga matsäck (pankakor, kycklingklubbor och köttbullsmackor) och städa och all annan skit man måste ta hand om innan man ska lämna sitt hemma frö en tid. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar