torsdag 21 maj 2009

uppföljare nej tack

Dirty Dancing 2 borde ha fått ett annat namn. Den borde ha fått vara sin egen film. Att säga att den är en uppföljare är bluff och båg och ingen går på det. Bara för att det är förbjuden kärlek och dans gör den inte till en uppföljare. Fel fel fel. Vilket är synd för hade den fått stå på egna ben hade det varit en bättre film. En hel del mycket bättre. 
Och Patrik Swaysy slutade vara bra i den rollen så fort Johnny lade av sig skinnjackan och lämnade Baby för nån annan med långa ben - det är vad jag föreställer mig hände efter att Kellermans slutade den där säsongen för länge sen. 


Jag har sett 2an i kväll och nej, den blev inte bättre andra gången man såg den. Jag vet inte jätte mycket om hur det var på Cuba innan castro tog makten, och den är väldigt färgstark och på det sättet är det en bra film. Karaktärerna är lite väl unga kan jag tycka - de känns mer 14 än 18 och det kan göra stor skillnad när man får se dem grovhångla till romantisk musik... 


Musiken är fantastisk och dansen får mig att vilja dansa. Jo, jag tycker det är en okej film för att vara i den gengren. Den sötsliskiga, romantiska icke -komedi utan allvarligt drama för tonårsflickor med lite för vågade inslag för den målgruppen - gengren. Det är inget fel alls på den gengren, nästan, man måste bara veta vad man ger sig in på. Som så mycket annat här i livet. 


Jag hoppas verkligen jag får dansa lite i morgon kväll. Chanserna är relativt höga. Annars kommer jag spontanråka göra det på jobbet. Tveksamt om det är rätt forum...


2 kommentarer:

Lovan sa...

Jag såg den också ... bara det att jag trodde den hette något blabla Havanna ...
Haha. Jag gillar i alla fall den filmen skarpt av någon anledning ...

Maja sa...

var jobbar du? trevlig kväll och helg! kramaja

Skicka en kommentar