tisdag 23 juni 2009

Anderbrandt

Jag har nu fått en ny chef. Annika Anderbrandt blir ny domprost i domkyrkan i uppsala. Jaghar ingen aning om vem hon är, mer än vad jagläst i tidningarna. Hon vigdes till präst -90 och har sen dess varit komminister, lite annat och sen nu sist kyrkoherde i falu pastorat. Hon skall enligt kyrkorådsordföranden vara en trevlig människa och eftersom han är en trevlig människa jag har endel förtroende för  tror jag att det kan bli bra. 


Lite spännande dock, och se vilka förändringar det medför. Och hur mycket av det jag upplevt är Tullikkis förtjänst och vad av det som är hennes förtjänst som består nu. Hon är bra på initiativ Tullikki så det ska bli spännande att se om Anderbrandt nu försöker fylla hennes skor eller går sin egen väg och ger domkyrkan en lite ny profil. I vilket fall har jag fått en ny chef (eller min chef har fått en ny chef... ).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar