torsdag 18 juni 2009

film jag sett flest gånger

Matrix är grymt bra filmer. 


När de just kommit ut, eller jag tror till och med att bara första filmen kommit ut, fick min lillebror den på vhs. OCh sen kom det en period då vi på kvällen brukade sitta i hans rum framför teven han köpt själv (genom att spara ihop cocacolakorkar) och titta på den. Den perioden varade i mer än en eller två månader. Länge länge.. När vi nån gång ibland inte kände för att se matrix såg vi dude weres my car eller a night at roxburry eller zoolander. Men oftast matrix. 

Jag märkte igår att jag fortfarande kan filmen praktiskt taget utantill. Jag kan prata med i alla repliker och vet exakt när favorit scenerna kommer. 

Nu måste jag sluta för favorit fajten - den där agenten bli 200 stycken - är på teve nu... 

1 kommentarer:

David sa...

Jag känner nostalgi på extremt hög nivå, med största sannorlikhet den enda film jag har sett mer än 50 gånger...

Kan ju officiellt uttala ett meddelande om att Coca Cola TV:n är framme igen och brukas flitigt. Blev helt klart sugen på att se Matrix.

Skicka en kommentar