fredag 5 juni 2009

gym i boden

Idag har jag varit ledig. Så jag sov till tio och sen latade jag mig nån timme innan jag begav mig på jakt efter bodens gym. Det finns tydligen ett företag som har två gym här i stan. Jag hittade det som låg i samma hus som badhuset och köpte mig ett passerkort. Det var svindyrt. Antar att det blir så när man inte har nån konkurrens... 

Gymet var gammal men nysmörjt. Det vill säga att maskinerna var ungefär lika gamla som jag, lagom obekväma att sitta och dra i, men de fick jobbet gjort,,. De maskiner som inte fanns gick ju ersätta med lösa vikter. 

En sak var rätt trevlig. Konditionsavdelningen (dvs ett hörn av det stora enda rummet som var gymmet) var ganska nyinköpt och de hade nog investerat endel, för varje maskin - cyckel cross, löpband- hade en egen tv i displayen. Så jag körde ganska länge på crossen idag. Det hjälper att bli distraherad när man tränar kondition, då märker man inte ur trött man blir. Och "friendsavsnitt" är bra på att distrahera. Starka 45 minuter!! ganska stolt. 

Så ganska många timmar på gymmet idag har gjort mig på gott humör (endorfiner som jojje förklarat för mig)  och numera även rätt trött. Precis som det skall vara. 
Imorgon skall jag se på nationaldagsparaden av gamla pansarvagnar som går genom stan. Sånt händer nämligen i boden... Samt se på fotboll, men nu är det dags för film!!!

1 kommentarer:

Ida Eklund sa...

Schysst att du hittat gym i Boden! Jag föredrog nog också det blonda, men det är framförallt sminkningen som var hemsk. Hon ska väl vara naturligt, lantligt söt, eller? Vänneravsnitt på crossen låter helt OK, önskar de hade det på friskis här. Nu ska jag också kolla film. Ondskans spår går på ettan. Kan bli nått! Kram

Skicka en kommentar