tisdag 23 juni 2009

Sverige - Serbien

Det där var en helt grym fortbollsmatch. För er som inte såg U21 matchen mot Serbien idag - leta upp en inspelning av första halvlek - det är värt besväret! Var det 2 röda och 7 gula kort? eller ännu fler? Vid ett tillfälle reagerade hela svenska laget på en tackling, på ett mer hockeylikt sätt än nåt annat. 

sverige-klart-for-semifinal-1.897113.jpg


Det var ett otroligt aggresivt spel med snabba vändningar. 
Nej, jag tror att jag överlåter analysen av det här spelet till proffsen. 
Men jag kan säga att jag fortfarande så här en kvart efter slutsignal känslomässigt uppjagad. Jag funderar på om jag engagerar mig för mycket, men nästa sekund struntar jag i om så är faller. Trivs bra med att sitta här och klapp i händerna och ropa vid målen. Till och med dansade lite där vid 3-1 målet - vilken utandning... 

okänt.jpg


Det där var rejält spännande. Det där kan jag leva på i en dag eller två. 
Vilket passar rätt bra för på fredag blir det lite svårare - england i semi utan wernblom och Bajrami (hjälten!!). 

bajrami-fixar-festen-br-men-missar-den-sjalv(1392100).gm.jpg


För att recitera BT: mannen som fixar semi åt oss men missar kalaset... 


0 kommentarer:

Skicka en kommentar