torsdag 25 juni 2009

Transformers 2

Transformers är lite barndom för mig, preis som för andra. Förr konkurerades det lite ut av andra tuffa leksaker, men nog mins jag hur man vred på bilarna för att robotarna skulle transformeras fram. 
Idag har jag sett film nummer två. Den avr helt okej i gengren. Väldigt tuffa effekter och jag gillar att storyn hade lite djup och historia i sig. 


Det negativa är att människorna blir väldigt chablonaktiga. Man fick inte direkt nåt djup i dem. Synd, det hade gett filmen ännu en nivå. Jag känner optimus bättre än Sam. (en mening inte direkt föreställt mig att jag skulle säga i mitt liv...) Men kanske förväntar jag mig då för mycket. Det är ju ändå en action film och ger sig inte direkt ut för att va nåt annat.. 


Plus att vi fick se USAs tuffa armekillar ge sig upp emot sin egen auktoritet och dessutom sammarbeta med ett annat land för att nå ett högre mål. Det tycker jag evrkligheten borde ta efter lite grand. Lennox är nog den karaktär jag tyker är tuffast i hela filmen - och inte bara för att han som spelar Lennox har gjort en serie (las vegas) jag följt i nån säsong. Han heter Josh Duhamel - se bilden ovan. 
Jag är inte besviken av filmen. Den är vad man tror att den skulle vara, och ville att den skulle vara. 


Efteråt när jag gått ut ur biografen (som öppnade igen efter reparationer typ igår) hörde jag ett gäng tonårspojkar prata om filmen. De diskuterade högljutt om allt de itne tyckte stämde. En av dem var verkligen upprörd och ropade så det hördes över hela gatan - Men han transformerade ju sig till att bli dubbelt så stor! Han var ju en lite sak innan och sen blev han skit stor! Man kan ju inte tranformera fram saker ur ingenting! Man kan inte tranformera fram mateira!!!
Så nu sitter jag och flinar... 

1 kommentarer:

David sa...

Om hon på bilden skulle vara en transformer så skulle hon inte kunna ha några kåpor, för det är inte så mycket som täcker hennes kupor.

Skicka en kommentar