lördag 20 juni 2009

Arnemark


Idag har jag varit i Arnemark (utalas anemark) på midsommarkonferens. Tältmöten i pingst och efk anda. I miniformat gentemot nyhem och de andra jag är mer van vid. 
Undervisningen var väl sådär i såväl spänningsgrad, som intresse och skicklighet, men jag somnade inte trots trötthet. Lovsången var trevlig. 
Det var biblstudium, lunch - köttfärslimpa - barnmöte, ungdomsmöte för alla med mission i fokus - och sen ett kvällsmöte i LP stil. Undervisningen handlade om höjdpunkter ur bergspredikan - som att det är bra att be och liknande poänger. Hörts förr men det sas med hjärtat. 

Jag åkte med allan och wera som bjöd på kaffe flera gånger under dan. På kvällen kom även xtina vilket var mycket trevligt. 

Nu ligger jag på mage på min säng i gästrummet på församlingshemmet och försöker ignorera täpptheten i näsan - sånt tältmöten gör med oss alergiker - och tänka på de trevliga sakerna jag sett och gjort idag. Som en av kakorna wera bjöd på som var mycket goda, som ett av vittnesbörden från lp-mötet, som synen av barn som på barnmötet gick fram till förbön, som utsikten över luleälven på väg hem när solen glittrade och bergen i bakgrunden och inte en krusning på vattenytan, som på att en mycket god vän slog en signal bara för att jag var saknad och sen sa snälla fina saker till mig. 
Allt som allt har det varit en lyckad midsommardag. 

(Och ja, det är ljust hela natten. Vi är bara några mil söder om polcirkeln så vi ser inte solen mer än precis en liten liten skärva när den vänder, eller att den precis försvinner, men det är ljust hela natten. Och ja, det gör det lite komplicerat att somna... )

0 kommentarer:

Skicka en kommentar