måndag 29 juni 2009

I'm baaak

Jag har landat i Uppsala för ett dygn eller två. 

Tågresan var väldigt trevlig måste jag säga. Jag började småprata med de tre kvinnorna jag delade kupé med, och det slutade med att vi pratade till över midnatt (tåget gick vid 7 från Boden). Vi täckte ämnen som rullstensåsar, tvivel, creationism och evolution, alkohol, gemensamma bekanta, körer, personangrepp, barns utveckling i dagens samhälle, frustration, organisationer - central eller lokalstyrda, familjekonstalationer, teodicéproblemet, sekter och en hel del annat. 

Det var trevligt. Det är oftast det när man hamnar i samtal som är spontana, och kanske speciellt med främlingar. Man har oskrivna blad framför sig vilket gör att oavsett vad mänskan säger blir det en pusselbit i vem jag upplever att hon är, man har liksom inte börjat sålla än. Vilket leder till att, om man är någorlunda öppen, så kan man prata om nästan vad som helst. 

1 kommentarer:

Emi sa...

Trevligt med pratsamma tågresor. Sist jag åkte norrlandståget fick jag sitta på nån skitstation i massa timmar mitt i natten och vänta på försenat tåg. Mindre trevligt...

Skicka en kommentar