torsdag 4 juni 2009

falsk marknadsföring




Jag som då har tittat på äntligen hemma ett par gånger under våren - är lite sucker för inredningsprogram - tycker att den här bilden är falsk marknadsföring. I år har programmet och martin timell då naturligtvis, köpt ett hus. De har renoverat hela huset i grunden och gjort det som nytt inuti den gamla stommen. Det mesta är omgjort. Ganska intressant måste jag säga. 


Men en sak är fel. Jag blev lite nyfiken och gick in på mäklarnas hemsida och kollade vad de skulle sälja huset för och som bild på huset har de ovan fina bild. Men om jag inte hade läst texten hade jag inte känt igen huset. I programmet har det en helt annan färg. Eller - det är fortfarande grönt, men en mycket mer ilsken mintgrön färg än den som syns ovan. Den ovan är ganska snygg, medans jag sa tyst för mig själv när jag såg programmet att där kunde de ha valt en bättre färg snälla nån. 

Om inte det är falsk marknadföring så vet jag inte vad som är... 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar