tisdag 16 juni 2009

hungrig

Jag tänker att jag ska ordna lite kvällsmat så jag har ätit innan fotbollen börjar. Men då märker jag att det sitter ett gäng människor där inne. 
Köket jag får använda är i direkt anslutning till församlingssalen - ingen ordentlig dörr eller så. Kyrksalen har inte heller en vägg till församlingssalen. Det vill säga att jag fick ge upp mat. 

(marcus berg - dagen hjälte så långt)

Så jag väntade en timme, sen vart det fotboll. Nu när jag glad i hågen efter vad tidningarna redan kallar "bergs dubbel" (första sinnrikt, andra bara vackert) tänkte att nu måste jag äta nåt så jag är pigg nog att inte bara slö titta igen andra halvlek. Men neheda. JAg finner mig lätt irriterad på människor i djup bön. De sitter och ber världigt käsnlosamt och säkert om viktiga saker. 

Jag vill känna att de gör ju nåt viktigt och bra och jag vill önska att de skall fortsätta hela natten om de så orkar. (inte så troligt, de är pensionärer allihop). Men jag känner irritation och sen skäms jag lite över det. 

Jag ville ju bara ha kvällsmat... 

1 kommentarer:

Sara S sa...

underbar bild! :)

Skicka en kommentar