tisdag 30 juni 2009

Wildfire

Wildfire är en häst serie. Det kanske förvånar nån att jag skriver om en hästserie, för jag har aldrig tyckt om dylikheter särdeles mycket. (ursäkta språkbruket - läste en bok på gammal svenska nyss. ) 


Iallafall. Wilfire är en häst, en sån där lite stökig häst. Men serien är egentligen om en ung tjej - Krissi- som får spendera slutdelen av sin "parole" (ni vet när man inte behöver va i fängelse längre men fortfarande avverkar sitt straff) på en hästfarm. Det var nåt ungdoms -inte-så-farligt-brott hon gjorde. 


På hästfarmen går mycket ut på att få hästarna att dra in pengar nog och att få wildfire att trivas och sen är det drama, hur mycket drama som helst, mellan de som äger farmen och deras ungdomar till barn, de som jobbar på farmen, de som spelar på hästarna osv. Alla är naturligtvis snygga och i 20 års åldern. 


Serien är rätt dålig. Men för den osm gillar hästar kanske den är bra. Jag vet inte. Den är tidsfördriv. Plus att miljön på den där farmen är otrolig. Vidsträckta landskap och skogar... Vackert. 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sjävlv så tycker jag att den serine är riktigt bra, och visst jag är intresserad av hästar, men många kompisar till mig kollar på den och vissa av dom gillar inte hästar alls, men dom tycker att det är en riktigt bra serie ändå.

Anonym sa...

den är inte så riktigt bra, men många snygga karaktärer ^^ mahahahh;)

Anonym sa...

vet ngn när man kan köpa serien i sverige? tycker verkligen att den är jättebra! :D

Anonym sa...

Tycker serien är riktigt bra, dock är din beskrivning av den inte helt korrekt. Btw hon heter Kriss, inte "Krissi", men W. (sen lite andra småfel, men egentligen bara de som ser serien som märker det :))

Har alla avsnitt och sett dom sisådär tio-femton gånger och kan se dom om och om och om igen.

Anonym sa...

Haha! Kass förklaring! Bästa av allt är att du skriver om hur bra serien är och sen skriver du i slutet att den nog inte är så bra.. (y)

Skicka en kommentar