torsdag 25 juni 2009

besök

Idag har jag haft besök. Magnus, Linnea och Christina har varit här och ätit glass med mig. Vi gjorde Boden som man säger. Det betyder att vi åt glass, promenerade runt bland kyrkstugorna, gick på gågatan ända fram till röda korsets butik - där linnea köpte en jättefin te service med blommor för inte mycket pengar alls och Christina provade en rosa bomuls dress av förr icke skådat like (bilder kommer) och sen åt vi på frasses. 

Vi kände dock att detta inte riktigt räckte som underhållning så då gick vi och köpte strumpor - vilket är ett måste om man ska bowla. Det finns en underbar liten bowlinghall här sär allt ser ut som femtital - det var säkert därifrån också. Vi var i princip ensamma på de åtta banorna. Jag har hört att om man bowlar en serie under 100 hör man hemma i skamvrån - jag klarade mig! Även om det inte var min bästa dag. Magnus vann rättvist och han blev glad. Tror jag. 

Det har varit en varm men bra dag i goda vänners lag. Förunderligt hur mycket det påverkar att inte umgås med folk som känner en på ett tag. För att citera mig själv - bara det att umgås med nån som vet hur man ser ut när man går gör att man slappnar av. Jupp, en god dag idag. 
Vilket jag förväntar mig att imon också kommer att bli. Då ska jag besöka storforsen med en röd prius jag fått låna. Och sen blir det kvällen i en stuga hos några i församlingen. Förutsatt att jag hittar dit, men det löser sig nog. 

1 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för idag. De var en skön o god eftermiddag. Den rosa sparkdräkten är nog bland de fulaste jag sett o dessutom när den var nån storlek förliten så..yehy..(inget som ska visas på nätet, men du får gärna skicka bilder från vår dag tillsammans till min mejl)Kul att se dig igen vännen. Kram Xstina

Skicka en kommentar