måndag 22 juni 2009

streaming

Streama är sättet jag ser på endel av de serier jag gör oavlönad reklam för. Sidor som surfthechannel.com, tv-links och alluc.org är rätt bra. Sen finns det altid ett gäng överengagerade människor som bloggar avsnitt också. Sök på avsnittet eller serien du vill se på google och titta igenom de första tio tjugo svaren så hittar du nästan alltid nåt som funkar. Rätt många av de där sidorna länkar till samma videosidor - yokuu, toduu (kinesiska och japanska y-tube), megavideo (som man inte får se mer än 70min i steck på) osv. Och de flesta länkar också till ett par som man bara kan se om man är i usa. 

Angående den moraliska aspekten - gränserna är så suddiga på vad som är rätt och fel här att man tillslut får dra en egen gräns. Jag hörde med en som kunde lagarna och han menade att streaming av alla sorter är tillåtet. Det tror jag inte riktigt på så jag drar gränsen till sånt som jag vet har visats på teve. Om det visats tycker jag det är okej att streama. Filmer är också off limits. Men som sagt, gränsen är rejält grå... 

Lycka till. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar