onsdag 24 juni 2009

anekdot

Idag har jag gjort många saker. Men jag har inte nåt att skriva. För en gångs skull. Det har blivit väldigt många inlägg sista tiden. 

En sak kan jag berätta om.
En gång när jag jobba i gbg hade jag en dålig dag. Efter en stund tog jag en kaffe-paus och läste lite i tidningen. Inte särskilt uppmuntrande förens jag hittade annonsdelen - GP har en grym annonsdel - med allt från lpskivor till symaskiner, hamstrar, båtar och en säck med tändstickor. Den här gången hittade jag en annons som var såhär "känner du dig hopplös?" och sen ett telefon nummer. Jag ringde numret och då nådde man en telefonsvarare. Agda 62 som sa att när hon kände att livet var hopplöst behövde hon en stund med Jesus. Därför hade hon bett sin mamma sjunga en liten stund med jesus - vilket sedan följde. En darrig röst sjöng de två första verserna väldigt vackert och sen kom en uppläsning av texten av Agda innan ett pip och sen "nu är meddelandet slut." 
En fantastisk annons som klippets ut och bodde på mitt skrivbord resten avd ett året. Jag ringde ibland. Det är trösterikt att endel hittar vägar man aldrig själv skulle kommit på. Och värmande att någon bryr sig så om en anonym läsare. Agda och hennes mamma måste vara väldigt älskliga personer och fromma till på köpet, som påminner oss om vart vi har våra prioriteringar i livet. 

Den här anekdoten berättade jag innan vi sjöng sången tillsammans. Det var psalmönskningskväll av boden-profiler (tydligen tar det bara 3.5 veckor att bli en sån) i Rörvikskyrkan. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar