måndag 24 augusti 2009

according to jim

De sista nätterna har jag, som ni lite trogna läsare kanske märkt, inte kunnat sova så mycket. Jag har haft mycket att göra och stressat lite för mycket sista veckorna och det visar sig ofta så. Ett av mina nöjen - jag för jag tror på att göra livet trevligt även när man lever med nåt så irriterande som tillfälliga  sömnsvårigheter - har varit att titta på en fånig komediserie. According to Jim. 


Det handlar om en familj i Amerikat så klart. En pappa - Jim - en snygg fru - Cheryll - och tre barn. En granne som är bror till frun och jims bästa vän, samt en syster till och lite annat löst folk. 

Det är en otroligt enkel serie. Humorn är på en låg nivå och väldigt lätt. Den är lättsam. Man behöver inte koncentrera sig och knappt skratta högt åt skämten. Lätt underhållning. Och trots det välspelad. Alla komediserier med låg humor är inte direkt bra - men den här är ändå bra för den har lite substans nånstans. Skådespelarna är duktiga. Ja, faktiskt. Och den är välskriven, i sin genre, men ändå. å känner du för lite lättsam humor att fördriva trötta timmar med kan den rekommenderas. (Passa även bra när man ska stryka skjortor. )

0 kommentarer:

Skicka en kommentar