måndag 24 augusti 2009

kväll


Jag cyklade hem nyss från en trevlig kväll. Jag var på v-dalas (en av nationerna här i stan) pubs terminsstartsinvigning. det var inget stort, men vi satt ett par stycken runt ett bord och hade trevligt i ett par timmar. Drog dåliga skämt och, ja hade en bra kväll tillsammans. 

Så cyklade jag hem, i min kofta och mina otroligt charmiga stickade tumvantar och tog vägen utmed järnvägen. Det är en lång strecka parallellt med järnvägen, en cykelväg kantad med lyktstolpar. Det är mörkt ute och stolparna lyste upp med några meters avstånd och det var nästan folktomt. Det luktade sista sommarnatten och lite kallt och jag hade clair de lune i öronen. Stjärnorna tittade fram ovanfrö mig så fort jag inte var i ljuset av lyktorna. 

Det slog mig hur gott livet är ibland. för det var vackert på ett vanligt vis, och det är något mycket gott. När det vanliga blir vackert. Sånt jag letar efter.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar