tisdag 18 augusti 2009

Bliv kvar i min kärlek

Idag har varit en inte lika bra dag. Men jag har gjort vad jag ska och mässan ikväll var vacker. Det var en bön och ljus mässa vid centralaltaret i domkyrkan. Min betraktelse handlade om Margareta Melin för dagens text var joh 15 - bliv kvar i min kärlek - alltså stycket hon blev inspirerad av när hon skrev en av mina favoritpsalmer...
Jag passade på och sjöng den mitt i predikan, och ja det är en otrolig akustik där inne. Sen fick jag duka också och det är jag ännu inte jätte bra på, eller jätte van vid snarare. Men det gick bra. Här får ni njuta av Melins vackra text medans jag ska laga kvällsmat...

Jag är hos dig min Gud
Som barnet hos sin mamma
Jag är hos dig som fågeln i sitt bo
Jag är hos dig min Gud
Jag är hos dig min Gud
När natten börjar komma
Bliv kvar hos mig
Så har jag lugn och ro


0 kommentarer:

Skicka en kommentar