torsdag 20 augusti 2009

igår


Gårdagen var en märklig dag. Jag jobbade tidigt, från 8. Assisterade på morgonmässan, och det är biskopsmöte i stan så det var en lätt surrealistisk upplevelse. Sen var det jobb hela dan, lunch med en johan och sen slutade jobbet. Då drack jag kaffe för att orka ta mig hem men inan jag kom så långt ringde en god vän och sen såg vi på film och fotboll resten av dan. 
Vid ett tillfälle satt vi och en kompis till honom på golvet i mitt kök och sjöng vackert trestämmigt till två gitarrer med en tallrik pannkakor och lingonsylt ståendes på mattan. 
Och sen förlorade Barza. Men det gjorde inte så mycket för fotboll som den får man leta efter, de är så sjukt snabba. 

Idag är jag ledig. Det betyder att jag inte jobbar. Jag ser på miniserie på dvd och försöker att inte göra så mycket mer än så. Framåt kvällen ska jag fika nere på stan, men än så länge ser jag på teve. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar