måndag 3 augusti 2009

jobb men inget jobb


Dagen idag har varit märklig. Jag har varit på jobbet hela dan men det var inga turister som ville gå nån visning. Inte de visningar jag skulle ha i varje fall. Så det betyder att jag suttit i butiken och hjälpt anna liv lite som jobbat där idag. 
Vi har varit väldigt "idag är det måndag och jag är lite stingslig"a båda två. Sen framåt tre eller så så spårade vi ur lite. Vi tittade på rolig modern konst - jag tror man kallar det så - av en karl som heter David Shrigley. Leta upp hans hemsida om du har tråkigt och känner för lite finurligt fnitter. 
Vid ett tillfälle skrattade vi ganska högt åt en av bilderna och sen en till och just då stiger två unga tyska män in i butiken och frågar om man får gå upp i tornet i kyrkan. Vi var inte direkt beredda och hade lite lätt glömt var vi va eller iaf vad vi gjorde, så vi skrattade till en gång till. Varpå tyskarna tittade mycket märkligt. Då försökte anna förklara genom att visa dem en bild på datorn - det innebär att ställa sig upp och vrida på en laptop samtidigt som hon fnittrande försökte berätta varför det var roligt och att man inte fick gå upp i tornet. Varpå jag skrattade ännu mer. 
När de gick bröt vi ihop i nån minut.. 


En dala hästbakform jag hittade att ge till anna på hennes födelsedag - eller dan efter... 


0 kommentarer:

Skicka en kommentar