lördag 29 augusti 2009

mat


Idag är jag alldeles frö trött för att laga mat. Jag insåg det för en liten stund sen när jag övergick från att fundera på om det var dags för frukost till att fundera på om det var dags för lunch. Det blev ingen frukost - jag funderade för länge. 
Det är en märklig trötthet när man är ganska pigg i huvet, men kroppen liksom inte vill följa med. Alls. Den vill bara sova. 

Jag inser dock att det inte är en bra ide att jobba massa timmar på en tom mage, speciellt inte efter de sista två veckorna då jag pressat mig själv ganska hårt. Så what to do? What to do?

Om jag känner mig själv rätt kommer jag ta mig en sväng förbi stans bästa thairestaurang och äta lunch där. De har en nudelwook med massa gröna saker och lök i som jag kan äta och en massa tofu och annat. Det är inte särdeles onyttigt om man låter bli deras marinerade revben. Min svaghet är alltid vårrullarna. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar