måndag 10 augusti 2009

Middag med jonssons

Kvällen avlöpte som den skulle. Jag lagade mat hela eftermiddan efter att jag kom hem ifrån jobbet. dukade fint med farmors porslin "blåblomster" som är väldigt vackert, och tuffade till det med mina svarta höga vinglas. 
Maten blev min italienska tomatsoppa till förrätt, pasta eller bloccoli/blomkålswok med trattkantarellsås och västerbottensostsås och bacon för de som åt kött. Efterätt var en egenhädigt gjord glass med väldigt mycket vanlig, 70%choklad överöst ed blåbär och hallon. Det var inget socker nånstans och lät man bli hälften av tilltugget till soppan (italienska fattiga riddare med kanel) och pastan var det knappt några kolhydrater heller. Plus att jag kunde äta nästan allt. Grymt nyttigt och jag känner mig rätt nöjd. 
Till hade vi fläderdricka, lindemand och "L" vitt vin och sen lite port till efterrätten. Jag har inte druckit portvin förut, och jag måste säga att det är lite för sött för min smak. Men nu när efterätten i sig inte var jätte söt (god, men inte så söt) passade det ganska bra ändå... 
Tog några få bilder under kvällen. Lägger upp dem imon, just nu, efter att ha städat undan, möblerat tillbaka lägenheten, diskat allt och råkat slå sönder ett glas och städat upp det med, känner jag mig lite trött. Men uppe i varv. Ska ta mig en promenad i mörkret och sen sova... 

Det är en mycket god känsla att jag är ledig imon!!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar