torsdag 13 augusti 2009

en regnig springtur...

Jag har nu varit ute en sväng och förfriskat minnet. På mer än ett sätt. 
Ni som känner mig vet att jag gilar regn. Och träning. Och idag regnar det så jag tänkte för mig jsälv - springturen igårnatt var rätt behaglig, varför inte springa en sväng? (gymmet har stökiga sommartider på sommaren..) Så jag snörade på mig skorna och gav mig ut. Och tro mig vänner, det öser ner ute. fullständigt öser ned. 
Jag vände nsätan, men reagerade på den tanken med ungefär Äh kom igen din mes! And off I went. Jag tog en liten tur först och sen råkade jag komma in på en gammal springrunda jag använde mig av första året jag bodde här i uppsala - alltså för tre år sen ungefär. Så jag fortsatte och sen kom jag efter en stund till en liten skogsbit som efter ens tund blir till en lite större bit skog. Jag sprang in där och sprang på trevliga elljusstigar en stund tills jag insåg att jag nu sprang på en liten stig och att den tog slut. Och jag visste inte alls åt vilket håll jag skulle. Lite spännande val att springa vilse i nåt som påminde om en skog just i hällregno ch joggingskor. (Plus att jag sprang i t-shirt som nu var genomblöt, halsduk och vantar - jag insåg precis när jag gick ut genom dörren att t-shirten inte skulle va varm nog så jag tog första bästa.. Måste sett lustig ut... )

I varjefall så tog jag mig ur situationen precis som jag brukar, jag vände och vid första greningen av stigen valde jag den som såg trevligast ut, den som luktade bäst eller helt enkelt den jag kände för. Och efter en stund kände jag igen mig och hittade till motorvägen och sen hem. Nu är jag hungrig som en gru och rätt trött. Kanske kan skjuta upp allt vikande av tvätt och damsugande tills imon.... 


Såhär bra, behärskad och självlysande ser inte jag ut när jag springer i regn, mer som ett dränkt litet djur. Mer söt än snygg alltså. Det är inte ofta i livet man får krama ur sina underkläder och det finns flera deciliter vatten i dem, men det fick jag göra idag... 


0 kommentarer:

Skicka en kommentar