lördag 22 augusti 2009

kvällen

Ikväll, efter en hungrig promenad efter jobbet (som var en ovanligt tung dag), hamnade vi på v-dala och åt kvällsmat. Ost och kött i mängder, och lite sallad och bröd. Behövligt och riktigt gott. Men där vi satt var det en ljudnivå av icke denna värld och vi hade haft fullt upp hela dan och kände oss lite känsliga i öronen, så vi begav oss hem till en av flickorna och drack te - som sen blev till fläder-T. Efter en stund blev vi från 3 till fem och trevligt hade vi.

Jag hade ett ögonblick när jag kände - nu blir jag inte piggare eller roligare den här kvällen, och jag är inte direkt underhållande nu. Vare sig för mig själv eller andra, så jag tänkte att piken var nådd för kvällen och cyklade hem. 

En spontan kväll som bara blir, och så blir den trevlig. Inte fantastisk eller underbar eller så, men trevlig och god. Som gammal göteborgare (!) borde jag säga gött, och det är kanske mer sant än nåt annat. Och nu är jag hemma en stund efter midnatt och det är inte heller helt fel i och med att jag ska jobba imon också. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar