söndag 16 augusti 2009

en grymt bra kväll.

Ikväll har jag varit på middag hos goda vänner. Eller egentlgien började kvällen med att jag smet lite tidigare från jobbet och såg nästan hela matchen elfsborg spelade mot hammarby på sportbaren här i uppsala. De van och mitt ansiktsuttryck hann gå från trött och uttråkad och lätt irriterad, till segerviss, nöjd och nästan glad, under loppet av andra halvlek. 

Sen åts det hemlagad (Johannes-lagad) Gulash - som jag kunde äta!!! - och glass och grejer och gott vin till osv. Det som var genomgående var god och lagom hög stämning, samt intressanta samtal. I all sin enkelhet blir kvällar som den jag just kom hem ifrån till både en del av vardagen, en utveckling av densamma och samtidigt väldigt speciell. För jag kan leva på den i några dagar. en kväll som är tillräckligt god, om än inte så annorlunda, gör att man orkar med det som annars blir till tristess. Ikväll var en sån kväll för mig och det behövdes. 

Nu kommer jag nog sova gott och vakna lite mer vaken än jag varit på ett tag. Men innan jag sover ska jag varva ned i min soffa framför klassikerfilmen Den förste riddaren men sir Gere. Inte en helt fel avslutning på en god afton. 


0 kommentarer:

Skicka en kommentar