lördag 8 augusti 2009

en icke-lördag

Det är tur att dåliga dagar följs av bättre dagar. Idag har det varit en helt okej dag. Men i proportion till igår har det varit en ganska bra dag. För igår va kass. Okej - svammel. 

Jag har jobbat hela dan. Det har inte hänt jättemycket, så jag har hunnit med en massa annat jobb. Skriva mail och planera lite för volontäruppgifter jag tatt på mig, planera menyer för kommande middagar, arbeta endel på min uppsats.

Jag fick idag tag på en släkting som har fler brev från mina släktingar i sydafrika, de tuffa missonärerna jag vill skriva uppsats om. Förhoppningsvis finns det ett guld-brev som innehåller precis de meningar och berättelser jag kan bygga uppsatsen på. Dessutom fick jag veta att det kanske finns lite mer information av en läkare som träffade dem där nere, så nu har jag fler människor att spåra, och dessutom får jag hjälp med det. Jag kanske eventuellt möjligtvis kan ordna mig en intervju med en som kände dem... Det vore väldigt fint för uppsatsen... 
Så nu vet ni vad som står högt upp på min bönelista idag... 

Imon ska jag jobba igen så det blir inte mycket till lördag för min del. Man vet det på grund av alla vigslar och dop i kyrkan. Ikväll ska jag laga matlådor och tvätta om jag orkar. Jag borde tvätta. Annars blir det snart en "lindex"-tvätt, som min kollega uttryckte det...Men först ska jag betala räkningar... jaja... 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar