torsdag 27 augusti 2009

kvällen

kvällen gick bra.. Jag fick vara med och dela ut nattvard på mässan och det var väldigt fint. 
Det slog mig hur stort det är med brödet och vinet, trots att mässan var väldigt enkel. Det var inget avacerat eller storslaget, knappt vackert ens, utan mest enket och kändes vanligt. Men jag blev ändå rörd till tårar av det hela, för Gud var där som han lovat. När jag stog där och sa "kristi blod för dig utgjutet" till alla som doppade brödbiten (alla doppar på grund av smittrisken just nu) började jag nästan gråta. Flera gånger fick jag koncentrera mig och bita mig i kinden för att inte tårarn skulle rullande droppa ned i vinet. Och efter varje gång fick jag sen koncentrera mig på att inte flina åt mig själv för stort, när självdistanden kopplades på. 

Enkelthet och storhet i ett. 
Jag tror det är värdefullt. 
Nu ska jag vila mina känslor och min kropp efter en hård dags arbete. 


Lite såhär känner jag mig. 
Godnatt och Amen. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar