onsdag 26 augusti 2009

sakramentsdef. och dagens bloggbild


Jag tog den här bilden och sa "dagens bloggbild".

Då såg simon ut såhär och sa "det var väl på tiden". Ja, jag kan inte annat än att hålla med.. 

Dagen idag har fungerat som den skulle. Nästan. Jag försov mig lite i morse och han inte äta frukost eller sminka mig eller nånting imorse. Inte för att jag har mycket smink på mig i vanliga fall, men när man är trött och ser så ut, kan jag dölja det med lite färg runt ögonen. Men inte idag alltså. Så jag kom således sent till morgonbönen jag själv skulle hålla. lite pinsamt. 
Men de andra löste det ändå så ingen fara. 

Sen var det ett pass med en Sven, som är kantor och svarade på frågorna jag spenderade ett par timmar med att sammanställa igår. Det var intressant. Jag har bra fått höra bra reaktioner än så länge, men det kan ju bero på att jag är med och planerar.. 
Sen på eftermiddagen var det dags för ett föredrag om musiken som sakrament av kyrkoherden Carl från ulricehamn. Det var spännande. Han lyfte band annat fram en definition av vad sakrament är som jag kommer att bära med mig ett tag. 

"Sakrament är en verklighet i världen som avslöjar frälsningens mysterium därför att det (sakramentet) förverkligar det".

Där har vi nåt att fundera på. 


Jag har även fastställt planer på några dagar i london framåt november. Det ska bli hur gott som helst, och jag har redan börjat planera ordentligt vad vi ska hitta på. Så redan nu får ni njuta med mig med hjälp av en av bilderna som jag har ovanför min soffa, av just london - här målad av impressionisternas okrönte konung Monet. En verklig favorittavla.. 

2 kommentarer:

Simon sa...

Yes! Äntligen exister... är jag på bild på Rebeckas blogg!

Magnus N sa...

Jag diggar dagens bloggbild. Måste bara säga det.

Skicka en kommentar