måndag 17 augusti 2009

avklarat

Ännu en dag på jobbet avklarad. Det är så det känns. Som att klara av. 
Idag hade jag en härlig dag då turister för en gång skull dök upp till alla visningar. Om det inte kommer nån blir visningen inställd, men inte idag. Och idag var en sån dag som jag var själv på. Varför är det alltid så att just de dagarna kommer det folk till alla visningar? 
Men jag avslutade i dur på nåt vis ändå för den sista visningen var rolig. 2 tjejer i min ålder som var genuint intresserade och frågade bra frågor så jag fick förklara saker och de var fortfarande intresserade. Sånt gillar jag. 
Och så sov jag en lite stund i fika rummet. Det är också nåt jag gillar. 


Efter jobbet hade jag lite mer jobb att göra. Fundera på en betraktelse till imon och sen sitta emd psalmboken och försöka sätta ihop en set lista till en grej om nån vecka. Så jag gick till ett café och satte mig- lite för långt att cykla hela vägen hem i öööösregn. Det jag skulle ordna med gick rätt bra men tog tid och var rätt uttömmande av alla krafter jag hade kvar. 
Då fick jag syn på en tavla på väggen. Tryckte på lite debussy i lurarna och drömde mig till skogsscenen som tavlan föreställde. Jag stog där älgarna står... 

Sen när låten var slut orkade jag göra färdigt det jag satt på cafét för att åstadkomma. Och kunde ge mig iväg på kvällsaktiviteten till och med innan jag räknat med att komma iväg. Det var kvällsmat och annat hos en vän och det var ytterst trevligt. Så nu orkar jag jobba imon också. Jag kommer nog till och med ha trevligt. Mycket trevliga samtal och god stämning. 
En bra stund kan väga upp en hög dåliga som sagt. 


0 kommentarer:

Skicka en kommentar