söndag 16 augusti 2009

vänner, film och glass



En glad jojje innan vi gick in genom dörren hos jonssons igår och hade en väldans trevlig kväll... 


Ikväll var det minimys hos mig med Samme gräsänkling och en sara. Hon hade en lustig frisyr för övrigt, lika vacker som alltid. Vi åt soppa och glass och såg en alldeles för komplicerad film - revolver. 


Den är som en blandning av magnolia och en vanlig amerikasnk actionfilm. Lite som quiser zoze filmen om ni mins den. Jag stängde seriöst av tre gånger under filmern och frågade om det var nån avd e andra som kunde förklara handlingen för mig. Och nej, allting reddes inte ut i slutet. Men den var grymt snyggt filmad. Många olika berättelsesätt användes och det blev lite rörigt med både hur och vad som förändrades hela tiden. Inte mycket var konstans, förutom huvudpersonens frisyr... 
Tja, jag ska vänta en vecka och se den igen när jag är piggare och då sätta betyg på den. Sista dagarnas trötthet spelar nog direkt in på den negativa vinklingen jag skulle ge idag. 

Jag är lyckligt lottad på många vis, och ett av dem är goda vänner. Det värmer, det värmer.. 

1 kommentarer:

Anonym sa...

tusen tack för en skönt trevlig kväll - ser fram emot att träffa dig snart igen :D KRAM, sara

Skicka en kommentar