lördag 8 augusti 2009

Tuva

Tuva Novotny har trots en hel del dåliga roller alltid, enligt mig åtminstonde, varit en bra skådespelerska. Jag mins henne som Nora i skilda världar (ja, jag tittade på det) och från filmen TicTac. I den filmen var hon grym. Det är nånting i hennes minspel som känns äkta - och det har jag hört är hela skillnaden mellan en bra och dålig skådis... Om man tror på dem eller inte, om man avslöjar dem att det bara är en roll och inget mer... 


Ikväll såg jag henne i en film som heter Fyra veckor i juni. Hon bar hela filmen, som i sig var rätt dålig. Låg budget med någorlunda bra story. Den kändes som om den var gjord i början på 90-talet, men den kom ut 2005. Hade storyn och hon, och faktiskt den manliga huvudrollsinnehavaren, gjorts rättvisa, hade det blivit en bra film. 


Synd är det när det blir så. Man får hoppas att pengarna användes till något bättre än film helt enkelt... 


0 kommentarer:

Skicka en kommentar